Spelregels kledinginname in de winkel


Op dit moment nemen we in:

– jongenskleding in maat 86 t/m 128
– meisjeskleding 134 t/m 146
– dameskleding
– winterjassen in alle maten

Door het enorme aanbod hebben we een tijdelijke innamestop op bepaalde maten. Houd de site en Facebook in de gaten; daar zullen we weer aangeven wat we innemen.

————————————————————————————————

Kinderen groeien zo snel uit hun kleren en er blijft dikwijls iets in de kast liggen wat niet of nauwelijks gedragen is; ze worden kieskeurig of het is niet het goede seizoen. En zo heb je zelf waarschijnlijk ook nog een paar stukken die je niet (meer) draagt in de kast liggen. Eeuwig zonde! Hoog tijd om die kleren een tweede kans te geven en er iemand anders blij mee te maken.

Hoe het werkt
Heb je merkkleding die je wilt inbrengen? Je hoeft geen afspraak te maken, maar bent gewoon welkom onder openingstijden. We nemen kinderkleding in van maat 50 t/m 176 en dames van XS t/m XL. Als we bepaalde kleding niet meer innemen, zullen we dit hier aangeven.

Je kan een tas met kleding achter laten, deze wordt op een later moment uitgezocht. Er wordt veel aangeboden, waardoor er een strenge selectie geldt. Dit zijn de belangrijkste spelregels:

  •  Je kunt maximaal 25 stuks per keer inbrengen. Natuurlijk kijken we niet op een paar stuks meer. Mocht je veel meer hebben, stuur dan even een berichtje van tevoren.
  •  Vooral merkkleding komt voor verkoop in aanmerking. Kleding van de Hema, H&M, Zeeman, Wibra, Bristol, Scapino, Persival en Bakkaboe wordt bijna niet ingenomen. Er is niks mis met deze kleding, maar de ervaring leert dat dit simpelweg een stuk minder verkoopt. Omdat er zoveel wordt ingebracht, hebben we de luxe met name merkkleding te verkopen. Hetgeen shoppen bij Studio Zoef natuurlijk extra leuk maakt!
  • De kleding moet heel en schoon zijn. Kleding die een tijd op zolder heeft gelegen, is vaak niet fris meer; graag even wassen van tevoren.
  • Schoenen kunnen ingeleverd worden als ze nog in megagoede staat zijn. Graag gepoetst (boven en onderkant) en met goede veters, zonder kale neuzen.
  • Ook moet de kleding passen in het huidige modebeeld; kinderkleding van bijvoorbeeld 10 jaar geleden, is nu niet verkoopbaar meer.

Alles om ervoor te zorgen dat winkelen bij Studio Zoef een feestje is en dat jij zoveel mogelijk verdient aan je inbreng!

Inbreng software-systeem
Voldoen de ingebrachte kledingstukken aan de voorwaarden voor verkoop, dan worden ze ingevoerd in ons softwaresysteem. Je ontvangt daarna een bevestigingsmail met PDF-document, waarin al je inbreng met bijbehorende prijzen op een rij staat. Studio Zoef bepaalt de verkoopprijs; dit zijn eerlijke, redelijke prijzen, die passen binnen het concept van de winkel. We behouden ons het recht voor de prijs tussentijds aan te passen.

De ingebrachte artikelen hangen 12 weken in de winkel. Artikelen die na deze periode niet zijn verkocht gaan bij voorkeur naar een goed doel*. Mocht je de niet-verkochte kleding terug willen, dan krijg je een week voor het verstrijken van de retourdatum bericht dat je de spullen op kunt komen halen. Kleding die binnen 2 weken niet is opgehaald, wordt alsnog aan het goede doel geschonken.

Na verkoop is 40% van de opbrengst voor jou!
Als kleding van jou verkocht wordt, is 40 procent van het totaalbedrag voor jou! Van het restantbedrag gaat 21 procent naar de Belastingdienst en de overige 39 procent is voor Studio Zoef.

Alle verkochte artikelen worden als tegoed op je klantnummer geboekt. Dit kun je contant laten uitbetalen, maar ook besteden in de winkel. Tegoeden zijn tot 1 jaar na inbrengdatum opeisbaar.

Dus ruim je kasten op en bekijk wat nog geschikt is voor verkoop. Was de kleding en strijk waar nodig. Ook graag (de zolen van) schoenen goed schoonpoetsen.

Ingebrachte kleding gaat ook automatisch mee in Sale-acties (bijvoorbeeld 3 halen, 2 betalen).

En verder
We werken volgens 2 seizoenen; lente/zomer (van 15 februari tot 1 mei) en herfst/winter (vanaf 15 augustus tot 1 december).

Via deze link zie je welke kleren ingenomen zijn en wat er al verkocht is. Ook kan je inzien hoeveel tegoed er nog open staat. Je kan inloggen met je klantnummer en wachtwoord. Heb je geen wachtwoord ontvangen, neem dan contact met me op.

Tot slot
Het kan altijd gebeuren dat een aangeschaft kledingstuk niet blijkt te passen of toch niet naar je zin is. Je kan het binnen een week met aangehecht prijskaartje en bon weer terugbrengen (met uitzondering van Sale artikelen). Je krijgt hiervoor een waardebon om weer in de winkel te besteden. Deze is een jaar geldig.

Uiteraard wordt er zorgvuldig met de kleding omgegaan. Helaas kan er altijd iets gebeuren waar ik geen invloed op heb, waterschade, diefstal, brand. Hiervoor ben ik niet aansprakelijk.

Bij inname van de artikelen gaat Studio Zoef ervan uit dat je de voorwaarden hebt gelezen en daarmee akkoord gaat.

Studio Zoef behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden eenzijdig aan te passen of te wijzigen.